TÜRK TELEKOM TTNET’TEN ŞİKAYETÇİYİM

Her şey Türk Telekom Ttnet adlı internet sağlayıcısına 2 Nisan 2017'de abone olmam ile başladı. Ne büyük hata yapmışım. Meğer ufak tefek sorunlar yaşadığım eski internet sağlayıcımın değerini bilememişim. Ayrılırken bile teşekkür edip fazla tahsil ettikleri fatura bedelini iade edip şans dilediler. Meğer neye bulaştığımı bildiklerinden şans dilemişler.
Bir şeyi baştan söylemekte fayda var. Kimseyi karalamak, haksız yere suçlamak, bundan çıkar sağlamak amacıyla hareket etmediğinin bilinmesini isterim. Amacım benim gibi tüketicileri bilinçlendirmek, doğru kararlar almalarına yardımcı olmak. Zaten bana yaşattıklarını kanıtlarıyla ortaya koyacağım.
2 Nisan 2017 eski internet sağlayıcımla sözleşmem sona ereceğinden internet sitesi üzerinden aranma kaydı bıraktım. Ttnet müşteri temsilcisi Türk Telekom’un kurumsal numarası olan 4440375’den şahsıma ait 533####### numaralı cep telefonumdan 21 Mart 2017 tarihinde saat 09:22 de ulaştı. 20 dakika 46 saniye süren bir konuşma gerçekleşti aramızda. Müşteri temsilcisine eski internet sağlayıcımla sözleşmemin 2 Nisan 2017 tarihinde biteceğini, ancak ev telefonuma ait sözleşmenin bundan iki gün sonra sona ereceğini internet+ev telefonumu anlaşabilirsek taşıyacağımı söyledim. Uygun buldu. “Önce internet aboneliğini alalım. Herşey dahil yalın internet verelim, ev telefonunuzun aboneliği bitince onu da alır, birlestiririz. Yalın internet fiyatına yani 79.90 tl ödersiniz. İlk faturaya da 17 tl taşıma bedeli yansır.”dedi. Pakete dahil ücretsiz birkaç şey saydı. Ben de madem faturayı etkilemeyecek olur dedim. Ancak yanlış anlamayı/anlaşmayı önlemek için müşteri temsilcisine konuşmanın bu kısmını birden çok tekrar ettirdim. Ettirdim ama bugün ttnet hepsini yok sayıyor.
                Uzatmayalım sözleştiğimiz gibi 2 Nisan 2017 Cumartesi günü TTnet ekibi ben evde yokken gelip ayarları yapmışlar, tesisatta herhangi bir değişiklik yapmadan bağlantı sağlayıp gitmişler. Böylece Ttnet’ten hizmet almaya başladım. 
                Aradan birkaç gün geçti. Ev telefonum da Türk Telekoma taşıdım. İnternet ve ev telefonumun sözleşmemize uygun olarak birleştirme talebinde bulundum. Müşteri temsilcisi zor olduğunu söyleyince taşıma için bunu ön şart olarak kabul ettiğimi sözlü sözleşmede yer aldığını hatırlatarak konuşmanın incelenmesi talebinde bulundum. Bir süre sonra aradılar haklı olduğumu birleştirme işinin halledileceğini ancak en yakın Türk Telekom Müdürlüğüne gitmem gerektiğini söylediler. Samsun Atakum’daki Türk Telekom Müdürlüğü’ne gittim böyle bir işlemin mümkün olmadığı orada da tekrar edildi. Ben de oradan ayrılmadan Türk Telekom’um 4440375 numaralı hattını yeniden arayıp durumu yeniden aktardım. Yine haklı olduğum, meselenin en kısa sürede halledileceği hikayesini dinledim. Bir gün sonra yine 4440375 numaralı telefon aradı. Yine Türk Telekom Müdürlüğü’ne gitmem gerektiğini yapılacak iş ve işlemlere ait @ postayı oraya gönderdiğini ifade etti. Sevindim. Tamam bu sefer oluyor galiba dedim. Boşuna.
Bu böyle bir süre devam etti. Mesaimin bir kısmını buna ayırır oldum. Sonunda birleştirme işleminin mümkün olmadığını ayrı hat almam gerektiğini söyleyiverdiler.
Abonelik sözleşmesi yaptığım müşteri temsilcisi bunun mümkün olmadığını baştan bilmiyor muydu?  Muhtemelen bilmiyordu. Bilseydi telefon dolandırıcıları gibi davranmazdı.
Hadi o bilmiyor ya sonra görüştüğüm haklı olduğumu ve işin halledileceğini söyleyen yöneticilere ne demeli, onlar da mı bilmiyordu? Hepsinin bilmiyor olması mümkün değildi. Haklı olduğumu söylüyorlardı. Çünkü kayıtlar beni haklı çıkarıyordu. Karşılarında kandırılmış bir aboneleri daha vardı. İşi uzatıp zamana yaymak, aboneyi pes ettirmek en uygun taktikti.
 Abone artık kafesteydi. Hiç bir yere kaçamazdı.  Kendi kendime daha abone olalı 15 gün olmadı. Cayma bedelini öder. Bu kısır döngüden kurtulurum dedim. Dedim de yanıldım. Bunca taktiği geliştiren bu büyük kuruluş onu da düşünmüştü. Kaçma ihtimalini iyice azaltmak için. İnanılır gibi değil ama 15 günlük abonelik için 670 tl’lik cayma bedeli hazırlamıştı. Listeye baktım. Anlamadığım bir çok şey var. 24 aya yaymışlar. Geniş geniş.
Aman diyim ttnet size şu bedava derse sakın almayın. Sonradan faturaya yansıyor. Benimkine yansıdı. Bunlara iyice güvenim azalınca kullanmayacağım  ev dışı Wi Fi hizmeti, İngilizce paketi gibi ekleri iptal ettirdim. Senmisin iptal ettiren. 79,90 tl ilk fatura yerine  192.50 tl ik ilk faturayı gönderdiler. İtiraz ettim tabii. Kullanmadığım bedava paketleri iptal ettirdiğimden faturaya eklemişler. Şaka gibi.
                Benim mantığım almıyor. Biri size diyor ki bu hizmeti bizden aldığınızdan şunları da bedava veriyoruz. Kabul ediyorsunuz. Zaman içerisinde bunları tanıyorsunuz. Lanet olsun diyorsunuz. Bedava kısmını iade ediyorsunuz. Kullanmadan iade ettiğiniz şeyin parasını sizden alıyor. Deli Dumrul yaşasaydı Ttnet e şapka çıkarır, “ustam çırağın olayım” derdi.
                Laf uzadı unuttum. İnternet ile telefonun birleştirilemeyeceğini anlayınca ev telefonumu kapatmak zorunda kaldım.
Mücadelem sürüyor.  Halen Türk Telekom ve Ttnet’in kafesinden kurtulmaya çalışıyorum. En son BTK’ya 547519 numara ile şikâyet ettim. İki ay sonra Türk Telekom ile sözleşmesi bitecek olan mobil telefon aboneliğimi sizce uzatır mıyım?
                Yaşadıklarımın hepsi bunlar değil tabii ki. Emin olun yazdıklarım kadar yazmadıklarım var.
Siz siz olun benim yaptığım hatayı yapmayın. Telefonla arayan kişinin sizi avlamak için herşeyi söyleyebileceğini göz önünde bulundurun. Böyle düşünmek le kendinizi koruma altına almış oluşunuz. Karşınızda gerçek kişi olsun. Sözleşmeyi karşılıklı imzalayın.
Son olarak farklı zamanlardaki şikayetlerime ait Türk Telekom Ttnet’in oluşturduğu şikayet numaraları şöyle; 947635133, 8812716038, 953209193, 984974303,996942953, 998688303, Türk Telekom hizmet numaram 8812716038
Daima dürüst kişi ve kurumlarla karşılaşmanızı dilerim. 24/05/2017
Musa Özcan
ozcan.musa@hotmail.com


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müge Anlı İle Arayalım Bulalım

Staj nedir Beceri eğitimi nedir

MEB Müdür Atama Listeleri